El projecte ordena dos conjunts escolars, una escola i un institut, dins la totalitat d’una illa de cases de forma trapezoïdal, de 5.000 metres quadrats, situada al nou eixample de Vilassar de Mar, traçat sobre una antiga zona agrícola. Si bé l’escola i l’institut queden inclosos dins una mateixa parcel·la, es tracta de dos organismes amb un funcionament totalment independent, que es relacionen per la simple juxtaposició de les zones de contacte posteriors. Tots dos edificis s’organitzen per mitjà de pavellons connectats entre ells a través de les circulacions exteriors, que poden estar cobertes o no. La varietat dels espais exteriors (claustres, patis, placetes, jardins, porxos, cobertes vegetals) defineixen el caràcter de cadascuna de les edificacions. El projecte s’estructura a partir de la disposició d’aquests espais exteriors, travats amb l’edificació a través de les cobertes alternades.
El projecte ordena dos conjunts, l'escola i l'institut, dins la totalitat d'una àrea trapezoïdal de 15.000 m2 al nou eixample de Vilassar, traçat sobre una gran zona agrícola. L'escola i l'institut són dos organismes de funcionament completament independent i queden soldats espatlla contra espatlla. L'estructura constructiva d’ambdós centres es recolza en l'organització de pavellons connectats per circulacions exteriors, cobertes o no, ja que el bon clima del maresme propicia aquesta obertura a l’exterior. Així doncs, aquesta lògica de relació amb l’exterior defineix el caràcter de les edificacions a partir de la importància, varietat i vida dels espais externs (claustres, patis, placetes, jardins, porxades i cobertes vegetals).
Tot el projecte gira entorn de la definició de diferents espais exteriors conformats per l'edificació, els murs i l'arbrat. A l'escola, l'espai d'accés al claustre central, els porxos a la planta baixa, els petits patis de les aules, el camp d'esports i l'accés al pati del parvulari. A l'institut: l'espai-rampa d'entrada, el pati d'accés, els patis de les aules, els porxos de la planta baixa, el pati enfonsat dels alumnes, l'àgora del gimnàs, la sala d'actes i el camp d'esports.
A l'escola s'ha buscat que tots els espais en planta baixa i pis es relacionin directament amb el terreny, mentre que a l'institut la planta pis en queda segregada. S'ha procurat que la il•luminació dels espais sempre fos doble: il•luminació de sud i de nord per a possibilitar un control real de la llum dins dels espais, relacionat amb l'ús i el control solar. El tractament dels espais a l'institut ha estat, amb intenció, més dur que a l'escola, no només per qüestions de manteniment, sinó també pel caràcter més massiu d'aquests centres.