El projecte es planteja des del compromís de proporcionar a nens tan petits un espai amable i estimulant, espacial i sensorialment adequat a la peculiar relació que a tan curta edat estableixen amb les coses, molt més tàctil i olfactiva que visual. Espais que permetin ser reconeguts amb les mans, amb el cos. Murs que els permetin col·locar-se enganxats a ells, protegits. Mobles disposats de manera que permetin als nens col·locar-s'hi al voltant i relacionar-se entre ells jugant.
Espais que els permetin trobar els seus propis racons. Espais susceptibles de ser reconeguts.
Una gradació espacial que permeti als nens anar descobrint i fent seus els espais. Els nens començaran apropiant -se de l'espai i les coses de les seves aules, després els seus patis; finalment descobriran els nens de les altres classes a través dels murs perforats, a través dels quals poden veure, comunicar-se i també passar d'un pati a l'altre. I finalment el jardí.
La jardineria és fonamental per al nostre projecte. Plantegem dos tipus d'intervencions: una a base d'arbustos i l'altra d'arbres, sempre amb la intenció que els nens, des de molt petits, tinguin contacte directe amb els cicles naturals.
A l'espai que queda entre el tancament dels patis de les aules i el mur de tancament del front de la parcel·la, proposem la plantació, molt atapeïda, d'una massa esponjosa d'arbustos baixos mediterranis: espígol, farigola, romaní, llentiscle, estepa , ginesta... juntament amb pi pinyer. La segona intervenció suggereix la plantació de fruiters en les zones de desnivell topogràfic. A l'espai pavimentat que queda entre l'edifici i les zones no pavimentades del jardí es col·locaran uns grups d'arbres més grans i frondosos: roure, alzina, til·ler, castanyer, noguera.