L’edifici adopta una configuració clarament longitudinal, parallela a la prevista rambla de Pardinyes. Aquesta disposició permet d’allotjar el programa de les aules al llarg d’un corredor, mentre que les escales de comunicació vertical formen un cos diferenciat i posicionat a la part central. La sala d’actes i la biblioteca formen dos cossos de geometria irregular situats a l’espai que separa l’edifici de la rambla, i entre tots dos cossos queda el pas de l’entrada i un gran vestíbul que cohesiona tot l’organisme. L’edifici té vocació de construir un lloc urbà que encara no existeix, i en el qual la planta baixa ha d’assumir la condició d’un espai públic.
El projecte planteja l’edifici en un bloc lineal que discorre paral·lelament a la futura Rambla de Pardinyes.
El programa docent s’organitza en aquest bloc i diferencia les zones d’aularis i laboratoris de les zones públiques i representatives, com ara la sala d’actes i la biblioteca. Aquestes zones es disposen en dos cossos de geometria lliure i potencien l’accés a l’edifici.
El vestíbul se soluciona amb un gran volum buit, a la manera d’un lobby, amb la qual cosa es fa penetrar l’espai-plataforma exterior cap a l’interior amb la màxima fluïdesa. Aquest vestíbul tindrà vocació de plaça pública coberta, introduirà complexitats en la seva secció i actuarà com a autèntic punt de trobada i intercanvi de l’escola.
La façana de ponent es tancarà al màxim, per protegir a l’edifici del sol de l’oest i a la vegada s’obriran estratègicament unes petites obertures en el mur, per aconseguir els diferents jocs de llum i penombres en els passadissos d’accés a les aules, en contraposició amb les llums més fredes i blavoses de les aules orientades oposadament, i que disposaran d’obertures totalment funcionals.
Els matisos tendeixen a acompanyar amb naturalitat les intencions del propi projecte, així el totxo pintat contrastarà amb la perfecció dels vidres i aluminis i l’estuc blanc de la façana oest es tenyirà dels colors rosats de ponent en clara al·lusió a les absències i als buits. Interiorment les respostes seguiran els conceptes inicials, i els materials, tot i sent els mateixos, seran llegits i interpretats de forma diferent per les diferents intensitats i tonalitats de la llum.